Regels voor kopen en verkopen

1.2.Reglementen), op voorwaarde dat de toestemming van de Koper is verkregen (de Koper moet
kennis te nemen van het Reglement alvorens tot aankoop over te gaan),

1.4 Onze Winkel behoudt zich het recht voor om de Reglementen te allen tijde te wijzigen, aan te vullen of uit te breiden, met inachtneming van de wettelijke bepalingen, en de nieuwe Reglementen treden alleen in werking voor nieuwe Kopers, en de Reglementen op basis waarvan zij de aankoop hebben gedaan zijn van toepassing op bestaande Kopers.

1.5 De Online Winkel wordt verkocht in Litouwen en in het buitenland.

1.6 De Gebruiker heeft het recht om in onze Online Winkel te kopen:

1.6.1. handelingsbekwame natuurlijke personen, d.w.z. personen die meerderjarig zijn en van wie de handelingsbekwaamheid niet is beperkt door een rechterlijke beslissing;

1.7.2. minderjarigen van veertien tot achttien jaar, alleen met toestemming van een ouder of voogd;

1.8.3. rechtspersonen;

1.9.4. gemachtigde vertegenwoordigers van bovengenoemde personen.

2.Bescherming van persoonsgegevens en privacyvoorwaarden


2.1 Bij het bestellen van goederen moet de Koper zijn/haar persoonlijke gegevens, naam, achternaam, afleveradres, factuuradres, e-mailadres en telefoonnummer opgeven. Hij/zij bevestigt dat deze gegevens alleen zullen worden gebruikt voor het bestellen van goederen in de online winkel van de Leverancier. De Verkoper verbindt zich ertoe deze gegevens niet door te geven aan derden, met uitzondering van de partners van onze winkel met het oog op de levering of andere diensten in verband met de goede uitvoering van de bestelling van de Koper. In alle andere gevallen kunnen de persoonsgegevens van de Koper alleen aan derden worden doorgegeven in overeenstemming met de procedure die is vastgelegd in de wetgeving van de Republiek Litouwen.

4. Rechten van de Koper

4.1 De Koper heeft het recht om goederen in de Online Winkel te kopen in overeenstemming met deze Regels en de Online Winkel in overeenstemming met de in de Regels beschreven procedure.

4.2 De Koper heeft het recht om zich terug te trekken uit de met de Online Winkel gesloten koop- en verkoopovereenkomst en om zich terug te trekken uit de Koopovereenkomst.

4.3 In overeenstemming met Art.6.228 10(1) van het Burgerlijk Wetboek kan de Koper het koopcontract binnen 14 maanden na het verstrijken van de contractperiode herroepen zonder andere kosten dan die voorzien in Art.
6.228 11 van dit Wetboek.

4.3.1 In een dergelijk geval moet de Koper, in overeenstemming met Art. 6.228 10(6) van het Burgerlijk Wetboek, de Verkoper op de hoogte stellen van de beëindiging van de Koopovereenkomst, ofwel

door een uitdrukkelijke verklaring van terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst of door het indienen van een naar behoren ingevuld contractformulier (goedgekeurd door de regering van de Republiek Litouwen), en de Verkoper moet de Koper onmiddellijk de ontvangst van de terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst bevestigen.

4.3.2 In overeenstemming met artikel 6.228 11(2) van het Burgerlijk Wetboek, zal de Verkoper, zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 dagen na de dag waarop hij de kennisgeving van de consument van de herroeping van de overeenkomst heeft ontvangen, aan de Koper het volledig betaalde bedrag terugbetalen, inclusief de door de Koper gemaakte kosten voor de levering van de goederen.

4.3.3 In overeenstemming met artikel 6.228 11(6) van het Burgerlijk Wetboek, draagt de Koper de directe kosten van het terugzenden van de goederen zelf, tenzij het contract bepaalt dat deze kosten worden gedragen door de Verkoper of de Verkoper heeft nagelaten de Consument correct te informeren dat deze kosten worden gedragen door de Consument.

4.4 Regel

4.2 kan worden uitgeoefend door de koper in overeenstemming met het Burgerlijk Wetboek 6.228, artikel 11, lid 8, waarin staat dat de koper alleen aansprakelijk is voor de waarde van de goederen, de koper is aansprakelijk voor elke waardevermindering van de goederen veroorzaakt door handelingen die niet noodzakelijk zijn vanwege de aard, de kenmerken en de afwerking van de goederen.De koper is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen als
de verkoper de koper niet heeft geïnformeerd over het recht om de overeenkomst te herroepen in overeenstemming met artikel 6.228(7)(1) van deze Code.

4.4.1. Volgens Decreet nr. 10e-2375, als de koper het recht om de overeenkomst te ontbinden uitoefent nadat de goederen langer zijn gebruikt dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. In dit geval verliest de koper niet het recht om zich terug te trekken uit het contract, maar is hij aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen.


4.4.1.2 De koper is dus aansprakelijk “voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling van de goederen dan die welke nodig is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen”.



4.4.1.3 Volgens overweging 47 moet de koper de goederen op dezelfde manier hanteren en onderzoeken als hij in een winkel zou doen om de aard van de goederen, hun kenmerken en prestaties vast te stellen. Daarom mag de consument de goederen alleen passen en niet dragen.Daarom moet de consument zorgvuldig omgaan met de goederen en ze tijdens de herroepingstermijn zorgvuldig onderzoeken.

4.5 De koper heeft recht op een 30 dagen geld-terug garantie.
4.6 De koper heeft recht op garantiediensten.


4.7 De koper heeft het recht om per e-mail contact op te nemen met de klantenservice.Onze winkel gebruikt ook alle noodzakelijke informatie op de website, waar u gedetailleerde informatie kunt vinden over de uitvoering van de bestelling en de bestelde goederen, en de koper kan ook de meest gestelde vragen zien, en als hij het antwoord niet vindt, kan hij contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar het e-mailadres dat in de winkel is opgegeven.

4.8 De koper heeft recht op terugbetaling of korting op een ander product als de goederen De koper heeft recht op terugbetaling of korting op een ander product als de levering van de goederen is vertraagd, in welk geval hij eerst per e-mail contact moet opnemen met de klantenservice van de winkel.


4.9 De koper heeft het recht om een kortingscode of korting aan te vragen.

5. Verplichtingen van de Koper


5.1 Om de Goederen te kopen, moet de Koper de Goederen betalen met de voor hem meest geschikte betaalmethode.

5.2 De Koper verplicht zich om bij het gebruik van de Online Winkel niet in strijd te handelen met de volgende voorwaarden, andere voorwaarden die uitdrukkelijk in de Online Winkel zijn vermeld en de wetgeving van de Republiek Litouwen.

5.3 Indien de Koper de Goederen niet binnen 26 kalenderdagen ontvangt, verplicht de Koper zich om de Online Winkel tijdig op de hoogte te stellen van de niet-levering van het pakket.

5.3.1 De Verkoper verbindt zich ertoe de reden van de vertraging uit te leggen en ons te informeren wanneer het pakket zich bij de Koper bevindt.

5.3.2 Indien de Koper niet bereid is om te wachten, heeft hij het recht om de overeenkomst eenzijdig op te zeggen in overeenstemming met artikel 5, lid 4 van het Burgerlijk Wetboek 6.359

6. Rechten van onze winkel
6.1 Als gevolg van technische problemen met de website, kan de website tijdelijk niet beschikbaar zijn, maar de verkoper is verplicht om de website zo snel mogelijk te herstellen, zodat de koper de contactgegevens kan vinden.

6.4 Annulering van de bestelling van goederen

6.4.1 Indien de Koper besluit de overeenkomst op afstand te ontbinden omdat hij van gedachten is veranderd, zonder opgave van redenen.

6.4.1.1 De Koper laat zich leiden door artikel 6.22810 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, waarin het recht van de consument is vastgelegd om de overeenkomst op afstand binnen 14 dagen na de datum van het sluiten van de overeenkomst te herroepen.

6.4.1.2 De Verkoper moet voldoen aan artikel 6.22811 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek, onmiddellijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de verklaring van de Koper dat hij de overeenkomst herroept, zal de Koper het betaalde bedrag volledig terugbetalen, inclusief de door de Koper gemaakte leveringskosten.

6.4.2 De Verkoper kan de door de Koper geplaatste bestelling annuleren door de Koper mee te delen dat de te bestellen goederen niet beschikbaar zijn.

6.4.2.1 De Verkoper verbindt zich ertoe de door hem betaalde bedragen onmiddellijk volledig aan de Koper terug te betalen. De Koper is verplicht alle betaalde bedragen aan hem terug te betalen.

7. Verplichtingen van onze winkel

7.1 Onze winkel verbindt zich ertoe de Koper in staat te stellen de online winkel te gebruiken en gebruik te maken van de diensten van de online winkel in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden en op het internet onder de voorwaarden vermeld in de online winkel.

7.2 Onze winkel verbindt zich ertoe het recht van de Koper op zijn persoonlijke gegevens die tijdens de registratie in de webwinkel zijn verstrekt te respecteren en de vertrouwelijkheid van de gegevens die zijn verstrekt in het registratieformulier van de webwinkel te handhaven, met uitzondering van de wetten van de Republiek Litouwen en de bepalingen van het personenrecht van de Republiek Litouwen en de bepalingen van de wet van de Republiek Litouwen inzake de bescherming van persoonsgegevens en privacybeginselen.

7.3 Onze winkel verbindt zich ertoe de door de Koper bestelde goederen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 26 kalenderdagen, aan de Koper te leveren op het door de Klant opgegeven adres.

7.3.1 Indien de Koper de goederen niet binnen de 26 kalenderdagen ontvangt, verbindt de Verkoper zich ertoe de reden van de vertraging uit te leggen en mee te delen wanneer de zending bij de Koper zal zijn. Als de Koper niet bereid is om te wachten, heeft hij/zij het recht om zich terug te trekken uit het contract in overeenstemming met het Burgerlijk Wetboek 6.3594.Het totale betaalde bedrag zal dan zonder onnodige vertraging aan de Koper worden terugbetaald.

7.4 De Verkoper kan de door de Koper uitgevoerde bestelling annuleren door de Koper te informeren dat de op bestelling aangeboden Goederen niet beschikbaar zijn. In een dergelijk geval verbindt de Verkoper zich ertoe alle door hem betaalde bedragen onmiddellijk aan de Koper terug te betalen.

7.5 Onze winkel verbindt zich ertoe de Koper de meest nauwkeurige en juiste informatie te verstrekken over de Goederen volgens de beschrijving die door de Leveranciers is verstrekt.

7.6 Onze winkel verplicht zich om binnen 48 uur te reageren op de e-mail of het Facebook-bericht van de Koper.

7.7 Nadat onze winkel de betaling heeft ontvangen, wordt de Koper per e-mail op de hoogte gesteld van de bestelling.

7.8 Onze winkel moet het trackingnummer van het pakket per e-mail versturen wanneer de goederen worden verzonden.

7.8.1 Onze winkel moet alle zendingen alleen aangetekend versturen met een trackingnummer.


7.8.2 Onze winkel moet de koper op de hoogte stellen als er een wijziging is in de uitvoering van de bestelling of als er extra problemen ontstaan, maar niet door gebrek aan informatie, bijvoorbeeld als een derde partij een fout maakt bij het verzenden van de bestelling en dit niet opmerkt, is het raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice en verbindt zich ertoe om de fout te corrigeren op elk gewenst moment als gevolg van onjuiste uitvoering van de bestelling, zoals factoren zoals verpakkingsfouten of technische problemen.

8. Prijzen, betalingswijzen en voorwaarden


8.1 De prijzen van de goederen in de online shop en op het bestelformulier zijn vermeld in euro.

8.2 De koper moet de goederen op een van de volgende manieren betalen:


8.2.1.

8.2.2. Betaling via bankoverschrijving is een vooruitbetaling wanneer de koper, na het afdrukken van de bestelling, online of door een bezoek aan het dichtstbijzijnde bankkantoor, het geld overmaakt op de bankrekening.


8.2.3 De leveringstermijn begint met de betaling door de koper via online winkelbetaling.


9.Levering van goederen


9.1 De Koper, die bij het plaatsen van een bestelling voor de bezorgdienst heeft gekozen, verplicht zich de exacte plaats van levering aan te geven.


9.2 De Koper verbindt zich ertoe de goederen af te halen bij de Litouwse Post.

9.3 De goederen worden geleverd door Lietuvos Pasts namens de Verkoper of zijn gemachtigde vertegenwoordiger, koeriersbedrijf.

9.4 Levering van goederen buiten het grondgebied van de Republiek Litouwen wordt uitgevoerd door de Litouwse Post of op een andere manier die het snelst en goedkoopst mogelijk is.

9.5 De Verkoper verbindt zich ertoe de goederen binnen de 26 kalenderdagen te leveren.In geval van vertraging in de levering, moet de Koper contact opnemen met de Verkoper om gedetailleerde informatie te verkrijgen over de zending en het geschatte tijdstip van aankomst. Als de Koper niet tevreden is met het tijdstip van aankomst van de goederen, heeft hij het recht, in overeenstemming met artikel 6.359(4) van het Burgerlijk Wetboek, om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden, en de Verkoper is verplicht om het betaalde bedrag binnen de kortst mogelijke tijd volledig terug te betalen.

9.6 Elke bestelling wordt binnen de kortst mogelijke tijd uitgevoerd.Elke Koper wordt per e-mail geïnformeerd over de verzending van de bestelling. De verzending geschiedt binnen de kortst mogelijke termijn, doch uiterlijk binnen 26 kalenderdagen.

9.7 Onze winkel is in alle gevallen vrijgesteld van aansprakelijkheid voor het niet nakomen van de leveringstermijnen, indien de goederen niet of niet tijdig aan de koper worden geleverd door de schuld van de koper of door omstandigheden waarvoor de koper niet verantwoordelijk is, bijvoorbeeld het niet accepteren van de zending. Neem in een dergelijk geval per e-mail contact met ons op. Neem per e-mail contact met ons op.

10. Kwaliteitsgarantie en vervaldatum van het product

10.1 De kenmerken van elk verkocht product worden gegeven in de beschrijving van elk product die bij elk product is gevoegd.

10.2 De Verkoper verbindt zich ertoe dat de informatie over de producten in de winkel correct is en overeenkomt met de werkelijke parameters: modellen, vormen, kleuren en andere.Minimale afwijkingen zijn echter mogelijk als gevolg van de kenmerken van het beeldscherm.


10.3 Onze winkel biedt garantieservice.

10.4 Het document dat de garantieservice bevestigt is online beschikbaar, op het adres dat de Koper heeft besteld en betaald in de online winkel.


10.5 De garantieservice is ongeldig:

10.5.1.Apparaten die zijn blootgesteld aan vocht, stof of gewichtloosheid en zichtbaar zijn in het apparaat of speciale markeringen hebben.


10.5.2.Apparaten die gedemonteerd of losgeschroefd zijn door de klant of een derde partij die niet onze partner of vertegenwoordiger van onze winkel is. partner of vertegenwoordiger van onze winkel.

10.6 De kwaliteit, kwantiteit en andere criteria van de verkochte artikelen worden gegarandeerd in overeenstemming met artikel 6.327(1) van het Burgerlijk Wetboek, daarom moet de verkoper in alle gevallen de kwaliteit en garantie van de artikelen garanderen in overeenstemming met de wet.

10.6.1 In overeenstemming met artikel 6.338 van het Burgerlijk Wetboek is de garantie geldig voor 2 jaar vanaf de datum van aankoop van de goederen.In overeenstemming met artikel 6.364, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, moet de consument, om de rechten uit te oefenen waarin dit artikel voorziet, de verkoper op de hoogte brengen van de non-conformiteit van de goederen met de kwaliteitseisen uiterlijk twee maanden na het moment van ontdekking van de non-conformiteit.
De bewijslast dat de consument zich niet aan deze termijn heeft gehouden, ligt bij de verkoper.

10.15 Wegwerpproducten of hygiënische en cosmetische producten met een beschadigde verpakking die sporen van gebruik vertoont.

11. Retourneren en ruilen


11.1 Het retourneren van goederen wordt uitgevoerd in overeenstemming met de Verordening van de regering van de Republiek Litouwen 697 (Besluit van de regering van de Republiek Litouwen van 22 juli 2014 nr. 738, hierna te noemen de “Retail Rules”) en de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

11.2. ... Bij het retourneren van goederen aan de koper moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:

11.2.1. de geretourneerde goederen moeten zich in de originele, nette en schone verpakking bevinden;

11.2.2. de goederen dienen onbeschadigd te zijn door de koper;


11.2.3. de geretourneerde goederen moeten zich in dezelfde staat bevinden als waarin de koper ze heeft ontvangen;
11.3 Onze winkel heeft het recht retourzendingen van de koper niet te accepteren als de koper zich niet houdt aan de retourprocedure zoals beschreven in dit artikel.

11.4 De verkoper is wettelijk verplicht ervoor te zorgen dat de goederen voldoen aan de voorwaarden van de overeenkomst.

11.4.1 In overeenstemming met de voorwaarden van Art. 6.3641 van het Burgerlijk Wetboek, heeft de koper het recht om de teruggave van de goederen in hun ... terug te eisen in hun originele, nette en schone verpakking;


11.2.3. de goederen moeten worden geretourneerd in hun originele, nette en schone verpakking;

11.2.4. in het geval dat de koper de overeenkomst herroept wegens gebrekkigheid van de goederen, in overeenstemming met Art. 6.3643(4) van het Burgerlijk Wetboek: de koper moet de goederen terugsturen naar de verkoper (op kosten van de verkoper). op kosten van de verkoper), is de verkoper na ontvangst van de geretourneerde goederen of door de consument geleverde goederen, bewijs dat de goederen zijn verzonden, is de consument na ontvangst van de geretourneerde goederen verplicht de goederen binnen maximaal 14 kalenderdagen aan de consument te leveren, de voor de goederen betaalde prijs terug te betalen aan de koper, inclusief de door de koper gemaakte kosten voor het leveren van de goederen.

11.5 In geval van twijfel over het aankoopbewijs heeft onze winkel het recht om van de koper een kopie van het betalingsbewijs van de bestelling te vragen.

12.Aansprakelijkheid12. Het EGS-platform kan buitengerechtelijke geschillen oplossen, met inbegrip van buitengerechtelijke geschillen die worden opgelost door het Staatsbureau voor consumentenbescherming. Link naar EGS hier: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.choos eLanguage.


12.6 In geval van schade dient de partij die in gebreke is de directe schade aan de andere partij te vergoeden.

13.1 Onze winkel kan naar eigen goeddunken verschillende promoties in de Online Winkel voeren.


13.2 Onze winkel heeft het recht om eenzijdig, zonder voorafgaande kennisgeving, promoties te wijzigen, de voorwaarden van promoties te wijzigen of te beëindigen. Eventuele wijzigingen of annulering van de voorwaarden van promoties zijn alleen vooraf van kracht, d.w.z. vanaf het moment van hun implementatie.

14. Uitwisseling van informatie

14.1 Onze winkel stuurt alle kennisgevingen met betrekking tot de inschrijving van de klant naar het e-mailadres dat is opgegeven in het inschrijfformulier van de koper.


14.2 De Koper stuurt alle meldingen en vragen naar de Online Winkel met behulp van de communicatiemiddelen die in het hoofdstuk “Contact” staan vermeld.

15. Slotbepalingen

15.1 Deze Regels zijn opgesteld in overeenstemming met de wetgeving van de Republiek Litouwen.


15.2. Het recht van de Republiek Litouwen is van toepassing.


15.3 Alle geschillen die voortvloeien uit de toepassing van dit Reglement worden beslecht door middel van onderhandelingen.Indien geen overeenstemming wordt bereikt, worden geschillen beslecht in overeenstemming met de wetgeving van de Republiek Litouwen.


16.Restitutiebeleid, geldig vanaf 2020-06-20In het geval van een conflict tussen onze winkelregels en het Burgerlijk Wetboek, prevaleren de onderstaande bepalingen boven het Burgerlijk Wetboek.

Betalingen kunnen worden gedaan via Swedbank, Seb, Luminor, Citadele en Šiaulių. Bank, Citibel en Swedbank. Betalingen kunnen worden verricht in euro. Betalingen worden verwerkt via het betalingsplatform Paysera.lt.Platform